• Czy wiesz kiedy możesz przesunąć podatek od nieruchomości na nowy rok!!!

Czy wiesz kiedy możesz przesunąć podatek od nieruchomości na nowy rok!!!

Spółki nie posiadające osobowości prawnej oraz osoby prawne pamiętajcie, że do dnia 31.01 należy złożyć coroczną deklarację DN-1 - deklaracja na podatek od nieruchomości. Opodatkowaniu podlegają posiadane:
-grunty,
- budynki lub ich części,
- budowle lub ich części związane z prowadzeniem działalności.

Możesz przesunąć podatek na nowy rok, jeżeli budowa budynku lub budowli (lub ich części) zostanie ukończona w trakcie roku ( Art. 6 ust.2 ustawy o podatkach i opłatach lokalnych). Może to zrobić zarówno inwestor jak i nabywca nowo wybudowanego obiektu.

Przysługują również zwolnienia od podatku od nieruchomości (normuje je art.7 ustawy
o podatkach i opłatach lokalnych, m.in.
- budynki gospodarcze lub ich części:
- położone na gruntach gospodarstw rolnych, które służą wyłącznie działalności rolniczej,
- grunty stanowiące nieużytki, użytki ekologiczne, grunty zadrzewione i zakrzewione, z wyjątkiem zajętych na prowadzenie działalności gospodarczej.

grafika_expertpodattkowy