• Przedsiębiorco. Czy pamiętasz o tych ważnych terminach :

Przedsiębiorco. Czy pamiętasz o tych ważnych terminach :

15. 01. – opłata składki ZUS za siebie i pracowników za miesiąc grudzień 2017.
WAŻNE! Od 1 stycznia 2018 jeden zwykły przelew, na którym wskazujesz swój indywidualny rachunek składkowy (NRS)
i kwotę do zapłaty ( suma wszystkich składek).

W przypadku gdy oprócz składek z działalności gospodarczej, opłacasz także składki za zatrudnioną nianię, powinieneś otrzymać od ZUS dwa numery rachunków składkowych.
Gdyby jednak okazało się , że numer rachunku składkowego, gdzieś Ci się zagubił, możesz go sprawdzić w serwisie e-Składka.pl lub telefon do ZUS-u
- należy złożyć deklarację na podatek leśny i podatek rolny na dany rok podatkowy, oraz zapłacić podatek leśny za m-c styczeń 2018 – kto : osoby prawne, jednostki organizacyjne oraz spółki nieposiadające osobowości prawnej.

Pamiętaj!
Ponieważ 20.01, to sobota, do 22. 01 wydłuża się termin następujących płatności do fiskusa za grudzień 2017r. :
- zaliczka na podatek dochodowy z działalności gospodarczej (dla rozliczających się kwartalnie za ostatni kwartał);
- wpłata pobranych zaliczek od przychodów ze stosunku pracy;
- wpłata pobranych zaliczek na podatek dochodowy przez płatników, o których mowa w art. 41 ustawy o pdof;
- wpłata na PFRON.
22.01 to ostatni dzień na złożenie:
- pisemnego oświadczenia o wyborze formy opodatkowania bądź rezygnacji z dotychczasowej;
- wniosku o zastosowanie opodatkowania w formie karty podatkowej (PIT-16);
- deklaracji PIT-6 (składają podatnicy, którzy dochód z działów specjalnych produkcji rolnej będą ustalać na podstawie norm szacunkowych ), oświadczenia o wyborze podatku liniowego przez podatników, którzy dochody z działów specjalnych produkcji rolnej ustalają na podstawie prowadzonej podatkowej księgi przychodów i rozchodów lub ksiąg rachunkowych
- zawiadomienie o wyborze kwartalnego opłacania ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych.

expert_podatkowy