Sprzedaż poleasingowego samochodu

Osoba fizyczna zbywając odpłatnie jakąś rzecz musi się liczyć z tym, że może powstać z tego tytułu  obowiązek podatkowy w podatku dochodowym. W zależności od zaistniałej sytuacji, przychód może być zaliczony do jednego z dwóch źródeł.

Jak rozliczyć w podatkowej księdze przychodów i rozchodów niedobory i nadwyżki stwierdzone na koniec roku?

Na koniec roku podatkowego, podczas sporządzania spisu z natury może zdarzyć się sytuacja, że remanent nie zgadza się ze stanem magazynowym lub z rozliczeniem ilościowym towarów handlowych zakupionych i sprzedanych w danym roku podatkowym. Różnice inwentaryzacyjne mogą mieć postać niedoborów lub nadwyżek.

Podatnicy kontynuujący działalność bez "podwójnego" remanentu

Remanent, czyli spis z natury, powinni sporządzać podatnicy prowadzący podatkową księgę przychodów i rozchodów, w tym również podatnicy prowadzący tylko i wyłącznie działalność usługową, w następujących terminach:  na koniec każdego roku podatkowego, na dzień 1 stycznia, na dzień rozpoczęcia działalności w ciągu roku podatkowego,

REJESTRACJA FIRMY

Zgodnie z projektem nowa ustawa Prawo przedsiębiorców ma obowiązywać od 1 marca 2018 r. Według tej ustawy działalności gospodarczej nie będzie stanowić działalność osoby fizycznej , której przychód należny nie przekracza 50% kwoty minimalnego wynagrodzenia ( w 2018r. minimalne wynagrodzenie to 2100zł) i która w ciągu ostatnich 60 miesięcy nie prowadziła działalności gospodarczej.